torsdag 24 apr 2014

Boksläpp! Göteborgsvarvet av Anders Hilmersson & Eric Hilmersson

Göteborg sett från löparbanan!

Anders Hilmersson är tillbaka med ännu en guidebok fylld med fantastiska fotografier och goda tips, den här gången tillsammans med Eric Hilmersson. I Göteborgsvarvet – Den kompletta guiden för löpare och åskådare guidas både den vana och ovana löparen i förberedelser inför loppet såväl som i avkoppling efter. Men även den entusiastiske åskådaren får tips på saker att se kring banans olika stationer och runtomkring loppet. Vi får möta människorna bakom loppet, vinnarna och de entusiastiska veteraner som aldrig ger upp. Dessutom får man följa hela banans sträckning via underbara flygbilder, som en exposé över Varvet.

Göteborgsvarvet går av stapeln den 17 maj 2014.

Recensionsdag 24 april 2014

Ladda ned högupplöst omslag

Ladda ned högupplöst omslag i 3D

Anders Hilmersson är musik- och idrottsälskaren som blev egen företagare i börsvärlden. Sitt starka natur- och motionsintresse drev honom att lägga ned ett års arbete på att skapa Göteborgarnas promenadguide, som till hans stora förtjusning blivit en lokal succé och kommit i flera utgåvor. Även hans bok Bogserbåtar bygger på hans personliga intresse och många timmar runt, på och omkring bogserbåtarna i Göteborgs hamn.

Ladda ned högupplöst författarporträtt

Foto: Ines Sebalj

Eric Hilmersson arbetar sedan 2003 som journalist. I dag är han anställd på Göteborgs-Postens sportredaktion. För de GP-läsare som gillar motionslöpning i allmänhet och Göteborgsvarvet i synnerhet är han ett välkänt namn. Med hjälp av sina erfarenheter som reporter – och som löpare – har Eric Hilmersson tillsammans med Anders Hilmersson gett ut boken om det ständigt växande fenomenet Göteborgsvarvet.

Ladda ned högupplöst författarfoto

Foto: Anders Hilmersson

För mer information, författarkontakt och recensionsexemplar, välkommen att mejla red@kabusabocker.se eller att ringa 031 85 95 80.

Boksläpp! Göteborgsvarvet av Anders Hilmersson & Eric Hilmersson